Jakimi metodami można zwiększyć sprzedaż w różnych sklepach, jakie zalety ma shopper marketing.

Aktualności

Właściciele różnych sklepów robią wszystko, żeby jak najbardziej zwiększyć sprzedaż w swoich placówkach. Aktualnie już nie wystarczy mieć wypełnione produktami półki, trzeba jeszcze zachęcić klientów do tego, żeby zechcieli sięgnąć po towary jakie się tam znajdują.

Internet - odbitka
Author: Vishay Intertechnology
Source: http://www.flickr.com
A tak naprawdę wszystko zaczyna się dużo wcześniej, ponieważ już w momencie, kiedy konsument w ogóle zdecyduje się pojawić w danym sklepie. W obecnym handlu naprawdę mało zostawia się przypadkowi, ponieważ idą za tym za duże pieniądze, aby tak robić. Wszystkie elementy wyposażenia, począwszy od szyldu nad wejściem a kończąc na umiejscowieniu przymierzalni, są dokładnie dobrane tak, aby odpowiednio dobrze wykorzystać potencjał danego miejsca. Właściciele sklepów coraz częściej decydują się na zatrudnienie profesjonalnych firm, które zajmują się projektowaniem placówek handlowych z uwzględnieniem najnowszych trendów i badań naukowych. A naukowcy bez przerwy badają zachowania konsumentów i w oparciu o nie dają coraz to nowe rozwiązania. Bardzo chętnie wykorzystuje się również najnowsze technologie, na przykład w czasie projektów wnętrza przed końcową realizacją wykonuje się wizualizacje wnętrz 3d, dzięki jakim będzie można zobaczyć, jak wszystko będzie w środku wyglądało.

Internet - odwzorowanie
Author: ITU Pictures
Source: http://www.flickr.com
Jednym z nowych trendów, wykorzystywanych bardzo chętnie w czasie wykonywania projektów placówek handlowych, jest Shopper marketing. O ile typowe działania w sprzedażowych punktach opierały się głównie na kuszeniu klienta do zrobienia zakupów jak już się w danym miejscu zjawił, to shoper marketing idzie bardziej w kierunku zrozumienia motywacji i potrzeb, i dzięki odpowiednim technikom wzmocnienie doznań zakupowych.

Odpowiednio podjęte działania potrafią znacznie zwiększyć dochody ze sprzedaży, a równocześnie znacznie poprawić lojalność do konkretnej. Niezwykle chętnie są przy tym wykorzystywane nowoczesne technologie, a możliwości pod tym względem są rzeczywiście duże. Niezwykle mocno rozwój tego typu metod badań nastąpił wraz z dynamicznym wzrostem popularności sieci internetowej.