Praca na słuchawce – przydatna praca, zwłaszcza na początku kariery zawodowej

Aktualności

Głównym wyposażeniem centrów infolinii są rzecz jasna różnego rodzaju telefoniczne centrale ip-pbx

telefon - fotografia
Author: Thomas Quine
Source: http://www.flickr.com
Dzisiaj jednym z popularniejszych obszarów zatrudnienia wielu ludzi – i to w różnym wieku, czy z rozmaitym doświadczeniem – są rzecz jasna infolinie. Najwięcej tego typu centrali pojawia się na obszarach, gdzie występują relatywnie niewielkie płace dla pracowników, bowiem nie ma co ukrywać stawka godzinowa pracy na tak zwanej „słuchawce” nie jest duża, nawet, jeżeli w praktyce mowa o kontaktach wychodzących, a więc związanych w znacznej mierze ze sprzedażą produktów i usług.

Podstawowym wyposażeniem tego rodzaju miejsc są rzecz jasna rozmaitego rodzaju telefoniczne centrale ip-pbx, które w ogóle umożliwiają wykonywanie tego typu pracy, pozwalając na ciągły kontakt z klientem. Taka centrala telefoniczna voip jest przygotowana w odpowiedni sposób, aby pracownik mógł w każdej chwili przeprowadzić bez problemów rozmowę ze słuchaczem: podgłośnić rozmowę, wyciszyć się, czy połączyć klienta z innym działem. Centrala telefoniczna jest zatem kluczowym narzędziem pracy w tym przypadku, dlatego ważne jest, by działała sprawnie i nie szwankowała, bez względu na to w jakie miejsca chcemy się dodzwonić.

Podstawą w tego typu pracy są jednak oczywiście przede wszytki ludzie, którzy nie mają problemu z pośrednią obsługą klienta przy pomocy telefonu. Tego rodzaju praca ma dużo zalet, zwłaszcza, jeśli ktoś nie lubi bezpośredniej obsługi, kiedy trzeba z klientem rozmawiać w cztery oczy i łatwiej tym samym wówczas o zdradzenie swoich emocji. Rozmawiając z udziałem telefonu możemy skupić się na danym przekazie, na tym jak zaoferować wybrane produkty, czy też usługi, aby faktycznie zachęcić rozmówcę po drugiej stronie słuchawki. Jest to nierzadko prawdziwa sztuka, zwłaszcza, kiedy w zanadrzu mamy do zaproponowania w praktyce niewiele.

Praca tego typu to korzystne rozwiązanie na początek naszej kariery zawodowej. Uczy bowiem kontaktowania się z klientem, opanowywania różnych emocji, które nie powinny zachodzić w czasie tego typu relacji, uczy sztuki sprzedaży i prezentowania różnych ofert. To wszystko przyda nam się na innych stanowiskach, jakie będziemy chcieli podjąć, dlatego warto rozważyć zatrudnienie w takiej firmie (więcej).