W jaki sposób nieduże nadajniki nazywane również beaconami zaczynają rewolucjonizować współczesny marketing.

Aktualności

Nasz świat otacza coraz gęstsza sieć najróżniejszych elektronicznych urządzeń, jakie się ze sobą komunikują. W większości domów, mieszkań i biur są sieci bezprzewodowe, praktycznie każdy używa obecnie smartfona, a bez przerwy będą się pojawiać coraz to nowe pomysły.

firma - akt
Author: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Source: http://www.flickr.com
W ostatnim czasie coraz głośniej się mówi o niedużych nadajnikach, zwanych również beaconami. Tak naprawdę są one złożone jedynie z dwóch części, to znaczy wydajnej baterii i nadajnika bluetooth. Lecz to wystarczy całkowicie, aby zacząć rewolucjonizować rynek reklamowy, co zresztą zaczyna się dziać. Beacony cieszą się dużą popularnością, a możliwości ich wykorzystania są naprawdę duże. Będą się one mogły kontaktować ze znalezionymi w najbliższym otoczeniu smartfonami, przez co ich właściciele mogą otrzymywać różnego rodzaju informacje. I w tym właśnie tkwi bardzo duża siła beaconów, gdyż tymi informacjami mogą być najróżniejsze rzeczy. Można na przykład otrzymać dokładny opis miejsca, w którym się ktoś znajduje, zaproszenie do skorzystania z promocji czy nawet pomóc w poruszaniu się po pomieszczeniu.

firma - zbliżenie
Author: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Source: http://www.flickr.com
panorama - firma
Author: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Source: http://www.flickr.com
Jak więc widać te niewielkie sprzęty będą już teraz dawać faktycznie sporo możliwości, a różnych pomysłów na ich wykorzystanie zaczyna przybywać. Ich ogromnym plusem będzie to, że nie trzeba pamiętać o nich, bo po wykryciu urządzenia same się łączą i rozpoczynają wyświetlanie informacji. Rzecz jasna beacon do wykonania swojej akcji będzie potrzebował, aby na smartfonie użytkownika znajdowała się niezbędna aplikacja. Zapobiega się w ten sposób atakowaniu wszystkich osób, które pojawiłyby się w zasięgu. Jeśli jednak ktoś już ją zainstaluje, wyrażając tym samym zamiar korzystania z usługi, to jeżeli tylko się znajdzie w zasięgu tych malutkich urządzeń, to od razu otrzyma pożądane wiadomości.

Obecnie coraz więcej firm zaczyna korzystać z tej technologii, zwłaszcza że koszty są stosunkowo niewielkie. Same urządzenia będą kosztować około kilkunastu dolarów, a do tego dochodzi jeszcze ich skonfigurowanie oraz przygotowanie niezbędnej aplikacji.